Zboží

Reklama kolem nás

Reklama je stará, jako lidstvo samo. Už v dávnověku se snažili lidé své služby a prodej zboží různě propagovat, ať už vývěsními štíty, různými nápisy na budovách, cedulemi atd. Byla to radost procházet ulicí s krámky, kde nad každými dveřmi visely dřevěné, ručně malované cedule, které dávaly celému světu vědět, že zde sídlí obuvník, švadlenka nebo prodavač potravin.

krámek

Zlatý věk reklamě nastal v době tištěných novin http://www.familyfreshnews.cz/zdravi/2319-odbornici-zjistili-ze-az-padesat-procent-senioru-trpi-podvyzivou-aniz-by-si-to-uvedomovali/ a časopisů, různých telefonních a jiných seznamů, kdy se reklama zaměřila nejen na propagaci určitého zboží, ale i na propagaci služeb, a výnos z takto zaměřených kampaní se začal velmi významným způsobem podílet na financování těchto médií. Byl to oboustranně výhodný obchod.

Dnes můžeme konstatovat, že neexistuje médium, kde by se reklama nevyskytovala.

Reklama je všude přítomná, ať se nám to líbí, nebo ne, setkáváme se s ní, aniž bychom si to uvědomovali téměř na každém kroku, od různých billboardů, médií, míst, určených k reklamním účelům, nákupních centrech a zejména na internetu.

Ne všechny firmy jsou ale tak velké, aby si mohli dovolit rozsáhlé reklamní kampaně, a vlastně to ani nepotřebují, protože by pak nepokryly zakázky. Některým stačí, když se zviditelní na úrovni města, ve kterém fungují a může jim k tomu dopomoct i drobná reklama, reklamní propisky, reklamní textil jako jsou trička či mikiny a řada dalších drobností, které firmu finančně nezatíží, ale přitom ji zviditelní pro příslušný okruh lidí, na které je cílená.

obchůdky

Reklama tady s námi je a bude, a i když my zákazníci ji někdy bereme jako otravnou, nebýt reklamy, tak se nedovíme o novinkách a možnostech, které nám firmy nabízejí. Zároveň se reklama významným způsobem podílí na financování provozu např. televizních či rozhlasových stanic. Na reklamní chvilky během našeho oblíbeného filmu jsme si už zkrátka všichni zvykli.