Opětovný prodej již vráceného zboží
Možná už jste někdy v minulosti slyšeli něco málo o tom, že některé obchody podávají již vrácené zboží. Moc se o tom nemluví, jelikož některé obchody to tak opravdu dělají, ale nechtějí, aby se to moc vědělo. Na jednu stranu si možná říkáte, že na tom není nic špatného, protože cílem všech obchodů je prodat co nejvíce zboží, ale na druhou je asi zvláštní mít zboží od někoho, kdo už jej vlastně měl před vámi. Samozřejmě vy se o tom nedozvíte, jelikož vám zboží přijde jako nové, alespoň většinou.
Určitě pro vás nebude žádným překvapením to, že ti, kteří provozují nějaký ten e-shop řeší každý den ten stejný problém. Tím problémem je, jak naložit se zbožím, které bylo vráceno během 14 dnů, kdy je to možné. Abychom to uvedli na pravou míru, řeší konkrétně to, jak zboží dále prodat a to bez zbytečných ztrát a střetů.
Na otázku, zda je vrácené zboží možné prodávat jako nové, mnoho obchodníků odpovědělo, že pokud nebylo poškozeno a nejeví známky používání, tak může být stále uvedeno jako nové. Pokud ale bylo zboží rozbaleno nebo použito, už jej nelze nabízet jako nové.
Podle zákona by to mělo fungovat tak, že pokud budete prodávat vrácené zboží, měli byste předem upozornit každého spotřebitele, aby nedošlo ke zbytečným problémům. Takové zboží by obchodníci navíc měli nabízet i v samostatné sekci. Některé e-shopy to tak dělají, ale některé nikoliv, i když by měli.
Jestliže jste chytrými prodejci, mělo by vám být jasné to, že tím, že uvedete, v jakém stavu se daný kus zboží nachází, se vlastně chráníte před problémy se zákonem.
Když se nad tím člověk tak zamyslí, tak se vlastně jedná o podobnou situaci, jako když přijdete do obchodu a vyzkoušíte si něco, co už před vámi určitě někdo zkoušel. Také si ten daný kus zboží poté kupujete jako nový. Jestliže ale na něm budou způsobeny vady, ten, kdo jej chce zakoupit, by o tom měl vědět.
A jaký názor na to máte vy?